Toen was mijn BuJo niet meer.

De laatste restjes verlof verdwijnen met een plensbui in de herfst, tijd voor een nieuw schooljaar, een nieuw werkjaar. Ja, ok, het schooljaar is reeds 2 weken ver, maar toch.

Ook weer tijd om alles netjes geordend en op een rij te hebben. Overzichtelijk en duidelijk.

In december 2017 startte ik met een bullet journal. Vol enthousiasme na de ontgoocheling van de mini flow agenda. Alles zelf indelen, alles in 1 boek. Hoofd –  en bijberoep, afspraken, … Wow. Vrijheid 🙂 . Tijdens zomervakantie die daarop volgde,  raakte ik vaker in de knoei met mijn BuJo.

In de knoei dus, een groot half jaar later…  Het was eerder zo dat ik het begin van de maand miste omdat ik nog geen monthly en weekly’s had gemaakt. Bij drukkere periodes en nood aan meer rust is het niet ideaal geen agenda te hebben. Tot ik enkel maar kon concluderen dat een bujo heel erg mooi is… maar te vrij. Voor mij. Teveel vrijheid is ook wat natuurlijk.

Op zoek naar een andere planner dus. Het liefst eentje die dicht bij een bullet journal kwam. Want ik sta nog steeds achter het idee ervan. Online las ik blogs, bekeek ik reviews , … tot ik de succesplanner tegen kwam. Eenvoudig, overzichtelijk, duidelijk. Net een passion planner, maar dan in het Nederlands. Ik verkoos een ongedateerde omdat ik in september wou starten. Ideaal voor al mijn afspraken, ruimte om te schrijven, maar ook het leuke van een BuJo zoals focuspunten, leuke quotes, check-ups, … Het voordeel van deze planner is dat ik het zelf niet hoef te tekenen. Bijna perfect, want naast de succesplanner, heb ik nog een journal voor alle opdrachten, braindumps, trackers, … die ik niet kan noteren in de succesplanner. Oja, ik pimpte hem met mijn quote, natuurlijk.

 

Deze manier van werken, zal beter aansluiten bij mij, denk ik. Wie weet, ooit, ontwerp ik eens een eigen planner en laat ik die drukken. You never know. Dromen houden je scherp 🙂 .

5

Piep, helemaal zelf gekocht. De succesplanner is een Belgisch product, zo’n onderneming steunen we graag.

Plaats een reactie