Kleine handtas.

Veel handtassen heb ik niet. Het zijn eerder van die handige verzameltassen waar kassabonnen, snoeppapiertjes, restjes koek, zakdoekjes, … in te vinden zijn. Je weet wel, zo’n heerlijke cliché mamatas.

Om naar een huwelijk te gaan, kan ik moeilijk zo’n tas meenemen. Tijd om nog eens aan #selfishsewing te doen ;-). Algauw piepte een tasje in mijn hoofd uit het boek ‘mijn tas’. De Juliette. Niet te groot of te klein.

Mijn feestkleed is babyblauw met goud, dus wou ik een gouden tas maken. Ik vond niet echt de stof naar mijn goesting tot ik op het kurkleer van K-bas botste. Meer bepaald het kurkleer bamboo met goud. Joehoe!!! Love at first sight.

En meer dan ideaal omdat ik er geen binnenkant in hoefde te voorzien. De binnennaad zal ik afwerken met babyblauwe biais, maar die zat niet in mijn hulp-bij-noodgevallen- voorraad dus dat doe ik later wel eens. Of niet meer als het me niet stoort.

In de zijnaad stikte ik een paspel in dezelfde kleur als mijn kleedje, zo hoort het samen. Ik werkte het tasje af met een gouden ketting als riem. Ik heb graag mijn handen vrij, vandaar. Het tasje sluit met een hartvormige drukknoop. Cute!

Met de schoenen (van mijn lievelingsmerk Cristofoli) erbij (die ik op de kop kon tikken op de laatste soldendag – merci Torfs) is mijn tenue helemaal compleet. Happy girl!

 

kurkleer: http://www.k-bas.be

patroon: Juliette zonder voering, met eigen aanpassingen uit ‘mijn tas’

Een gedachte over “Kleine handtas.

Geef een reactie

