Nippies, onderbroekje, glitter en veren.

Dan is dit een blogje over Burlesque… Nee, niet de film. Zeker niet de film…  In een ver verleden organiseerde ik met Lien, aka Lady Elina Derrière, burlesque shows. Hu??? Wat? Kijk eventjes hier.

Ik maakte nog eens een onderbroekje. Want de lingerie en het ontwerpen en de burlesque staat op een laag pitje… Het onderbroekje dus, niet zomaar eentje, eentje voor stage kitten ‘Puss Café’. Een stage kitten werkt ‘on stage’ tijdens burlesque shows. Puss Café heeft de eervolle taak om het podium vrij te maken voor de artiesten. Schoenen, kleedjes, kousen, boa’s, bh’s, pluimen, glitter, … Dat vliegt nogal eens in het rond, zo tijdens een show.

Puss Café heeft het dus best druk. Ook voor haar is het belangrijk dat ze een passende outfit draagt. En die mag ook glimmen en blinken. Vandaar dag mijn ook viel op een stofje van Lotte Martens. Het stofje is een paneelstofje, de tarda sparkle 08, die hebben de ideale hoogte voor een taille retroslip.

In het achterpand verwerkte ik enkele speelse details, zo ook mijn trademark iets doorzichtig, maar niet opzichtig ;-). Alles is rekbaar, dus neemt het geheel mooi de contouren aan van het lichaam, zonder tegen te trekken.Het slipje heeft geen zijnaden, maar naden over de bil van de poep, waardoor ik er een fijne elastiek kon in verwerken. Als afwerking rond de taille en de billen, koos ik voor elastisch biais.

En met bijhorende nippies is het al helemaal een plaatje.

eva 8

Stofje Lotte Martens: http://www.framalo.be

Nippies en patroon retroslip: eigen ontwerp

Rekbare biais en andere fournituren: eigen voorraad

Geef een reactie

